9.5.09

DEN SOM INTE ÄR MED MIG, ÄR EMOT MIG.

9.5.09.

Den som inte är med mig, är emot mig.


"Den som inte är med mig, han är emot mig
och den som inte församlar med mig, han
förskingrar". Matt.12:30.

Därför säger jag er: ”All annan synd och hädelse
skall bli förlåten, men hädelse mot Anden skall
inte bli förlåten”. Matt. 12:31.


I den stora konflikten mellan Kristus och Satan,
mellan sanningen och lögnen, finns inte någon ne-
utralitet. Vi kan inte tillhöra båda sidor.
Evangelium är av sådan natur i sina krav på oss,
att det inte kan tolerera likgiltighet eller ljumhet.
Kristus förtjänar att vi helt och oreserverat tar
emot honom och överlåter oss åt honom. De första
kristna församlings martyrer, var totalt trogna mot
Kristus, även med risk för fängelse och bål. Med
mindre du helhjärtat står på Guds och evangeli
sida är det enbart hyckleri att säga, att du är en
kristi efterföljare. Offer måste göras.

Nå, Gud har väntat på oss i 2000 år. Så betydelse-
fulla är vi. Vi ska ansluta oss till deras led, ”som
genom tron besegrade konungariken, övade rätt-
färdighet, fick löften uppfyllda, tillstoppade lejons-
gap….. blev starka från att ha varit svaga, blev
väldiga i krig och drev främmande härar på flykt-
en". Hebr.11:33-34.

Guds obegränsade kraft, har satts i rörelse, för mig.
Endast Guds vilja, kommer att ske. Lägg lugnt alla
svårigheter och bekymmer i hans händer.
Förtrösta, därför liksom ett barn på Guds kraft.

9.5.09. Marita.

Inga kommentarer: